RAZEM W BEZPIECZNEJ I PRZYJAZNEJ SZKOLE 2016 Szanowni Państwo! Od października w Szkole Podstawowej nr 25 realizowany jest projekt „Razem w bezpiecznej i przyjaznej szkole” w ramach Rządowego programu na lata 2014-2016 „Bezpieczna i przyjazna szkoła”. W projekcie uczestniczą uczniowie klas pierwszych, trzecich i piątych oraz nauczyciele i rodzice. Podejmowane w projekcie działania służą budowaniu przyjaznego klimatu i bezpiecznego otoczenia szkoły oraz wyrównywaniu szans edukacyjnych dzieci i młodzieży. Celem głównym projektu jest zwiększenie skuteczności oddziaływań wychowawczych i profilaktycznych w zakresie budowania zintegrowanych zespołów, wdrażania programów profilaktycznych kształtujących umiejętność rozwiązywania konfliktów, podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie pracy z uczniami oraz wzrost umiejętności nauczycieli i rodziców w sprawnym nadzorowaniu bezpiecznego korzystania przez dzieci z nowoczesnych mediów. Uczniowie klas pierwszych uczestniczą w zajęciach integracyjnych. Rozwijają swoje umiejętności społeczne, uczą się współpracy i współdziałania w grupie tak, aby lepiej poczuć się w zespole klasowym i społeczności szkolnej. Zajęcia dają też możliwości nawiązywania lub wzmocnienia już istniejących więzi z rówieśnikami. W ramach spotkań dzieci ćwiczą w parach lub podgrupach elementy dobrej komunikacji, zwiększają poczucie własnej wartości, odpowiedzialności i samokontroli. Wspólne działanie zmniejszą dystans między uczniami, a to prowadzić będzie do lepszej współpracy w zespole klasowym. Uczniowie klas trzecich i piątych uczestniczą w zajęciach profilaktycznych. Uczą się wyrażać i rozpoznawać swoje emocje, radzić sobie ze stresem, a także jak rozwiązywać problemy i konflikty z wykorzystaniem elementów mediacji i negocjacji. Dzieci doskonalą swoje umiejętności społeczne, pogłębiają wzajemne zaufanie, rozwijają empatię, uczą się asertywności w relacjach interpersonalnych. Jednocześnie buduje się ich poczucie własnej wartości, a ograniczone zostają zachowania agresywne poprzez zwiększenie odpowiedzialności, pozytywnej samooceny i samokontroli. Nauczyciele brali udział w szkoleniach. W ich trakcie podnieśli swoje kompetencje z zakresu komunikacji interpersonalnej, jak również umiejętności pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Nauczyciele i rodzice podczas wykładu edukacyjnego wzmocnili swoje kompetencje wychowawcze w zakresie nadzoru nad bezpiecznym korzystaniem przez dzieci z nowych mediów. Szkolenie dla nauczycieli i rodziców zapoznało uczestników ze sposobami nadzoru nad bezpiecznym i odpowiedzialnym korzystaniem z nowych technologii z uwzględnieniem aktów prawnych. Poruszony został problem cyberprzemocy w sieci, uzależnienia od komputera i cyfrowej demencji. Z działaniami podejmowanymi w związku z realizacją projektu na spotkaniach zapoznani zostali rodzice. Baza szkoły pozyskała nowe wyposażenie i pomoce dydaktyczne co wpłynie na poprawę jakości pracy szkoły.
Koordynator projektu |
Poczta
Plan lekcji
Czas trwania lekcji
Nr | Godz |
---|---|
1 | 7:55- 8:40 |
2 | 8:50- 9:35 |
3 | 9:45-10:30 |
4 | 10:40-11:25 |
5 | 11:45-12:30 |
6 | 12:40-13:25 |
7 | 13:40-14:25 |
8 | 14:30-15:15 |