PRÓBNY TEST KLAS SZÓSTYCH I PIĄTYCH
W dniu 9 stycznia 2014 r. uczniowie klas szóstych i piątych pisali próbny test opracowany przez wydawnictwo OPERON. Był to jeden z zaplanowanych przez naszą szkołę etapów przygotowywania uczniów do testu kompetencji, jaki czeka tegorocznych szóstoklasistów w kwietniu. Uczniowie od klasy czwartej systematycznie oswajani są z procedurami egzaminacyjnymi, a jednocześnie mają możliwość sprawdzania, na jakim poziomie opanowali konieczne umiejętności określane w Podstawie programowej i nad czym powinni jeszcze popracować. Wyniki testów próbnych są podstawą do refleksji dla samych uczniów, ale także dla ich Rodziców i Nauczycieli.
Uczniowie obu roczników z powagą potraktowali udział w teście, o czym zaświadczały odświętne uczniowskie stroje i lekka trema, bo choć to tylko test próbny, wszystko odbywało się tak, jak na egzaminie właściwym.
Szóstoklasiści przez 60 minut rozwiązywali test (głównym tematem był teatr) zgłębiając m.in. historię teatru, planując wyjście na spektakl, czy obliczając liczbę miejsc na widowni i powierzchnię sceny.
Piątoklasiści pisali swój egzamin w dwóch blokach – język polski i matematyka – przez 80 minut. To znak, że formuła egzaminu ulegnie od przyszłego roku zmianie, co wiąże się z Nową Podstawą Programową, która obowiązuje od 2009 r., kiedy zaczynali swą przygodę ze szkołą.
Wielu uczniów skończyło pracę przed upływem wyznaczonego czasu. Uważają, że test był trudny, ale też są przekonani, że całkiem dobrze poradzili sobie z zadaniami. Czas pokaże, czy ich przeczucia są zgodne z wynikami. Za wszystkich trzymamy kciuki.
Opracowała Barbara Maria Płodzień
|